image

The New Creativity - Turning Information into inspiration

ศูนย์สร้างสรรค์งานออกแบบ (TCDC)

ความสร้างสรรค์แบบใหม่ เปลี่ยนข้อมูลให้เป็นแรงบันดาลใจ
โดย Fovea Films | Magical Monkey 


ความคิดสร้างสรรค์แบบใหม่-เปลี่ยนข้อมูลให้เป็นแรงบันดาลใจ เราจะสามารถเปลี่ยนกระแสข้อมูลให้เป็นแรงบันดาลใจที่มีความหมายได้อย่างไร - เวิร์กช็อปความคิดสร้างสรรค์โดยผู้เชี่ยวชาญด้านนิเทศศิลป์จากนิวยอร์ก Graham Elliott และ Roswitha Rodrigues.

ผู้บรรยาย
Graham Elliott & Roswitha Rodrigues

ประวัติผู้บรรยาย
Graham Elliott มีประสบการณ์ออกแบบและกำกับ motion graphics แรกๆของ MTV หลังจากจบการศึกษา The Royal College of Art ที่กรุงลอนดอน เขาได้ออกแบบ Rock band, Living Colour’s record sleeves และกำกับมิวสิควิดิโอ ของ Glamour Boys และออกแบบเวทีทัวร์ของของพวกเขากับ The Rolling Stones 20 ปีต่อมาเขาได้ทำงานด้านการกำกับและผลิตสื่อโฆษณา มิวสิควิดิโอและสารคดี เขาได้ทำงานเป็น creative ให้ Saatchi and Saatchi ได้กำกับโฆษณาให้โคคาโคล่ารวมถึงมิวสิควิดิโอให้ Puffy ที่กรุงโตเกียวและโปรเจคอื่นๆในกว่า 20 ประเทศ เขายังได้เป็นอาจารย์ด้าน motion graphics และมิวสิควิดิโอที่ School of Visual Arts ที่นิวยอร์กมากกว่า 10 ปี นอกจากนี้เขายังเป็นผู้บรรยายหลักที่ Varroom Innovators’ Conference ซึ่งจัดที่เมืองเบอร์มิงแฮม สหราชอาณาจักร ในปี 2016 อีกด้วย

สารคดี New York in Motion ที่เขาได้ร่วมกำกับร่วมกับ Roswitha Rodrigues ได้ถูกนำไปถ่ายทอดในเทศการหนังทั่วโลกมากมาย

ภาพวาดของเขาได้ถูกตีพิมพ์ใน New York Times และ สมุดเขียนภาพของเรายังถูกนับว่าเป็นหนึ่งใน สมุดเขียนภาพของนักออกแบบกราฟฟิกที่ยิ่งใหญ่ที่สุดในโลก

Roswita Rodrigues มีประสบการณ์ในการพัฒนา Visual Branding เบื้องหลังความสำเร็จของทั้งบริษัทระดับประเทศและระดับโลกตัวอย่างเช่น Arm & Hammer, BB Promotions, Harper Collins, Legal Resources Centre South Africa, MovieFone, Nikkei America, and San-Ei Gen และอีกมากมาย นับตั้งแต่ปี 2000 เธอเป็นผู้ก่อตั้งและเป็น creative director ของสตูดิโอด้าน visual branding ที่กรุงนิวยอร์กภายใต้ขื่อว่า Magical Monkey

ในปี 2011 Roswitha ได้ร่วมงานกับ Graham Elliott ในฐานะผู้กำกับและผู้สร้างสารคดีเรื่อง New York in Motion ซึ่งเป็นสารคดีเกี่ยวกับอิทธิพลของความเป็นเอกลักษณ์ของของนครนิวยอร์กต่อนักออกแบบและศิลปินในอุตสกรรม Motion Graphic ในนิวยอร์กโดยความสำเร็จของภาพยนต์ในเทศกาลภาพยนต์ทั่วโลกนั้นได้เป็นแรงบันดาลใจในการสร้างสรรค์โปรเจคปัจจุบันของพวกเขาที่มีชื่อว่า “World in Motion - Visual Culture in the Making” ซึงเป็นสารคดีรูปแบบใหม่ที่จะค้นหาตัวตนทางวัฒนธรรมที่แตกต่างและหลากหลายจากทั่วโลก และมองดูว่าสิ่งเหล่านี้เผยตัวอย่างไรในการออกแบบและศิลปะการสื่อสาร

Roswitha ได้สอนวิชา Visual Branding ที่ The School of Visual Arts ที่นิวยอร์กเป็นเวลามากกว่า 15 ปีและยังได้แบ่งปันวิธีการทำงานเธอผ่านการบรรยายและเวิร์กชอปที่สหรัฐอเมริกา ยุโรป อเมริกาใต้และ เอเชีย ผลงานของเธอได้รับรางวัลมากมาก เช่น Regional and National NCMPR Paragon Awards, ProMax, Graphis, HOW, American Graphic Design and Advertising Women of New York Awards และอีกมากมาย
วันที่ 27 มกราคม 2562 เวลา 13.00 - 17.00 น.
ออดิทอเรียม ชั้น M (อาคารส่วนหน้า) TCDC กรุงเทพฯ
35 คน / ไม่เสียค่าใช้จ่าย



The New Creativity – Turning Information into Inspiration.

How to creatively process today’s constant stream of information and turn it into meaningful inspiration – a creative workshop by New York visual communication experts Graham Elliott and Roswitha Rodrigues.

SPEAKERS:
Graham Elliott & Roswitha Rodrigues

BIOS:
Graham Elliott designed and directed some of the first ever motion graphics at MTV, after graduating from the Royal College of Art, London. He designed rock band, Living Colour's record sleeves, directed their 'Glamour Boys' music video and designed their stage design for the tour with the Rolling Stones. 20 years later he is directing and producing commercials, music videos and documentaries. He has worked as a creative at Saatchi and Saatchi, directed commercials for Coca-Cola and music videos for Puffy in Tokyo as well as projects in twenty plus countries. Teaching motion graphics and music video at the School of Visual Arts, New York for more than 10 years, Graham was also keynote speaker at the ‘International Motion Festival, Cyprus’ in 2012, 2015 and 2017, as well as keynote speaker at the Varoom Innovators’ Conference in Birmingham, UK 2016.

The documentary 'New York in Motion', co-produced with his partner Roswitha Rodrigues, was featured in over a dozen film festivals worldwide.
https://vimeo.com/ondemand/newyorkinmotion.

His illustrations have been published in the New York Times and his sketch books are included in ‘Sketchbooks of the World’s Great Graphic Designers.’

Roswitha Rodrigues has developed visual branding for many successful national and international companies, including Arm & Hammer, BB Promotions, Harper Collins, Legal Resources Centre South Africa, MovieFone, Nikkei America, and San-Ei Gen, to name a few. She is founding partner and creative director of the New York based visual branding studio Magical Monkey since 2000.

In 2011 Roswitha joined director/producer Graham Elliott in the making of “New York in Motion”, a documentary about how the cityʼs unique microcosm of cultures influences designers and artists in New Yorkʼs motion graphics industry. The success of the film in film festivals around the globe inspired their current project, “World in Motion – Visual Culture in the Making”, a new format of documentary exploration investigating differences of cultural identities around the globe and how they manifest themselves in design and communication arts.

Roswitha has been teaching Visual Branding at the School of Visual Arts in New York for more than 15 years and has shared her approach as speaker and in workshops at conferences in the US, Europe, South America and Asia. Her work has received numerous awards, including Regional and National NCMPR Paragon Awards, ProMax, Graphis, HOW, American Graphic Design and Advertising Women of New York Awards, among many others.

27 January 2019 / 13.00 -17.00
at Auditorium,FL.M (Front building), TCDC Bangkok. 
35 Participants / Free